• Oud Papier

Oud papier

Elke twee weken wordt het oud papier in de even weken in Oosthuizen door de leden en ouders van de voetbal vereniging opgehaald. Met ingang van 1 oktober 2022 kunnen de oud papier lopers zich voor een seizoen, via “Inzetrooster” zelf inroosteren wanneer ze willen lopen. Degenen, die zich niet zelf inroosteren worden door de coördinator ingeroosterd. Een week van tevoren krijg men een herhaalbericht dat er gelopen moet worden.

Het afgelopen jaar 2021 hebben we 210.760 kilo aan oud papier opgehaald. In 2020 was dat 217.500 kilo. En dat bleef de afgelopen jaren steeds hetzelfde. De tendens is dat het oud papier steeds minder wordt. Het is nu heel veel karton. De verwachting is dat we dit jaar onder de 200.000 kilo gaan komen. Mede door het online shoppen ( nog meer geworden in de corona tijd) veel karton langs de weg. Onze beide vaste chauffeurs zijn Michael en Marcel. Zij weten precies waar de kranten staan en gaat er geen onnodige tijd verloren.

Door de nieuwe wijken in Waterrijk en nieuwbouw bij het Kraaiennest zijn er wel wijken bijgekomen, die ook meer tijd kosten. In meerdere straten zijn er briefjes in de bus gedaan om het oud papier zoveel mogelijk bij elkaar te zetten. Dit heeft al op een aantal plekken succes gehad. We proberen dit ook via andere kanalen (clubblad en Facebook) aan de bewoners kenbaar te maken. We moeten meer werk verzetten voor helaas minder kilo’s, maar het levert onze club nog steeds veel geld op en dat geld is onmisbaar voor de club. En dat krijgen we alleen voor elkaar met onze oud papier lopers, die in weer en wind deze klus elke 2 weken moeten klaren.

Organisatie oud papier:

Coördinator                             : Niels Luijben (06-29022556)

Opstarter                                 : Marcel Weenink

Bestuurslid                              : Ron Kunst