• Jeugdvoetbal en keepersopleiding

Woensdag 18 januari 2023

Verslag: Presentatie Jeugdvoetbal en keep(st)ersopleiding (Bovenbouw)

Verzorgd : Door Monique van Veen en Randell Vader

Naar aanleiding van onderdeel scholing binnen de club tijdens de cursus voetbalkadercoach die Monique momenteel volgt is dit thema ontstaan namens een werkgroep bestaande uit:
    Remco Schurink, Randall Vader, Richard Kochheim, Martijn Elzinga, Marc Boor en Monique van Veen.

Deze enthousiaste groep is aan de slag gegaan en heeft een mooie en duidelijke presentatie in elkaar gezet en dit werd door Monique en Randell uitstekend gepresenteerd aan de aanwezige deze avond. (zie foto)

Met items als:

• Hoe ziet keepersopleiding er nu uit
    • Waar lopen we tegen aan.
    • Wat is het plan
    • Hoe ziet de pilot eruit
    • Hoe ziet de nieuwe visie eruit
    • Opbouw naar leeftijd (Techniek, Fysiek, Tactiek en communicatie)
    • Hoe gaan we dit trainen
    • Voorbeeld opbouw training
    • Tot slot:
    • Hoe gaan de voetbaltrainingen eruit zien
    • Waarom
    • Beschikbare hulpmiddelen
    • Wanneer gaat e.e.a. starten

Deze presentatie was een begin van de nieuwe weg die we binnen de jeugdafdeling willen inslaan al zal dat stapje voor stapje gaan gebeuren onder begeleiding van Monique als de nieuwe TJC binnen de club. Afgelopen maanden al wat zaken besproken bij de jeugdtrainers bijeenkomsten en bij de 5 jeugdtrainers die tijden de cursus van Monique begeleid worden. Komende maanden in o.a. Jeugdtrainers bijeenkomsten zal Monique de voortgang bespreken en mogelijk ook presenteren.

Ron Petiet
    Technische voetbalzaken